piątek, 3 kwietnia 2020

03.04.2020 ,,Wiosna lubi zielone"



03.04.2020 - piątek


Temat dnia : ,, Wiosna lubi zielone"
/ zajęcia popołudniowe /

Witajcie! Miło mi znowu spotkać się z Wami .




Kontynuujemy zajęcia z dnia dzisiejszego, które rozpoczęła pani Asia.

1. Na początek naszego spotkania proponuję Wam taniec przy piosence ,, Żabie kroki".
Zaproś do zabawy rodzica lub rodzeństwo.

 Śpiewające Brzdące - Żabie kroki - Wszystko dla Smyka

2. Popatrz na obrazek i wskaż zielone elementy. Nazwij je, a następnie podziel na sylaby.              
 Jaką głoskę słychać na początku tych wyrazów?
( drzewo, trawa, żaba)

3. ,, O czym mówię?" - zabawa sylabowa. Rodzic wypowiada sylabami wyraz  czegoś, co znajduje się na ilustracji, np. bo---cian, ża--- ba, tra---wa, drze---wo, itp.Dziecko odgaduje o czym jest mowa i wskazuje na ilustracji właściwy element.

4. Zabawa ruchowa: ,, Gra w zielone".
Prosiłabym rodziców, aby postarali się umieścić w pomieszczeniu kilka przedmiotów w zielonym kolorze. Dziecko maszeruje lub tańczy przy piosence ,, Żabie kroki". Muzyka cichnie.Na hasło: ZIELONY!- dziecko szuka czegoś zielonego i dotyka tego przedmiotu. Na dźwięk muzyki wraca dalej do tańca lub maszerowania. Jeżeli rodzic ściszy muzykę i wypowie inny kolor, np. CZERWONY! dziecko zatrzymuje się bez ruchu.

5. ,, Ukryte figury"- zabawa matematyczno- klasyfikacyjna
Rodziców proszę o przygotowanie kilku figur geometrycznych koloru zielonego : koła, kwadraty, prostokąty, trójkąty / wycięte z zielonego papieru, po 2 z każdego rodzaju- jedna duża a druga mała figura /. Następnie należy ukryć zielone figury w różnych miejscach pokoju.
- Dziecko szuka ukrytych w rożnych miejscach zielonych figur.Można pomóc dziecku, bawiąc się w ,, ciepło, zimno, gorąco" . Po odszukaniu dziecko określa położenie figur, np. na stole, pod szafką, przy łóżku itp.Następnie dokonują klasyfikacji:
- ze względu na wielkość- małe i duże
- ze względu na kształt- trójkąty, kwadraty, prostokąty i koła.
Rodzic pyta: Co ciekawego zauważyłeś jeszcze w tych figurach?
Powinna paść odpowiedź: ,, wszystkie są zielone"

6. ,,Tworzymy kolor zielony"- zabawa plastyczna.
Dzieci otrzymują farbę żółtą i niebieską. ich zadanie polega na zmieszaniu tych kolorów i podaniu odpowiedzi na pytania:  
- Jaki kolor powstał?
- Jakie barwy trzeba zmieszać, aby powstał kolor zielony?

7. Praca plastyczna: ,, Zielona  żabka"
Kolorowanka Zabawna żabka | Kolorowanki dla dzieci do druku


Przesyłam link do wydrukowania kolorowanki żabki. Powstałą po zmieszaniu farbę koloru zielonego proponuję wykorzystać do pomalowania obrazka żabki. Proszę zwrócić uwagę na prawidłowe trzymanie pędzla przez dziecko i malowanie obrazka w ramach konturów, bez wychodzenia za linię.
Kiedy obrazek przeschnie można polecić dziecku wycięcie nożyczkami pomalowanej żabki.


Jeżeli nie ma możliwości wydrukowania kolorowanki to można żabkę pokolorować online.

 8. Na zakończenie zajęć posłuchajcie piosenkę ,, Wiosna śpiewa zielono" i obejrzyjcie teledysk do niej.Następnie zatańczcie do tej melodii własny układ. W momencie, gdy są pokazane zwierzątka to naśladujcie ich odgłosy i zachowanie.

Życzę Wam  wesołego weekendu! Pozdrawiam!😘


czwartek, 2 kwietnia 2020

02.04.2020 ,, Pracowite ptaki"

Znalezione obrazy dla zapytania ptaki wiosną 02.04.2020-czwartek


Temat dnia: ,,Pracowite ptaki"

Witajcie!Pozdrawiam  Was i zapraszam do zabawy.😀


1. Czy dzisiaj umyliście dokładnie rączki? Pamiętajcie, że każdy z nas, zwłaszcza w tym czasie musi myć często i dokładnie ręce mydłem i wodą. Jak to robić przypomni Wam Myszka w paski.

 Jak dokładnie myć ręce odc 7 | Myszka w Paski | Rossmann - YouTube
 ,, Myszka w paski- jak dokładnie myć ręce"

2.A teraz pora rozruszać nasze ciało. Tańcz i ćwicz razem z dziećmi z teledysku.

Piosenki Mini Mini - Wygibasy z Naszej Klasy - Skaczemy, biegniemy ...
  Piosenka,, Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy"

3.Posłuchajcie teraz uważnie wiersza pt.,,Ptaszki" E. Szelburg-Zarembiny.
Poproście rodziców, aby Wam odczytali wiersz a potem porozmawiajcie o nim.

Mama ptaszka, tata ptak
wiją gniazdo, tak i siak.
Znoszą piórka, włosie, mchy
- Ja zdobyłem to, a ty?
-Ja to niosę, a ty co?
- Trawka,! Nitka! Puch!Ho! Ho!
Zwijali się, pracowali,
skarb do skarbu przydawali
i śpiewając niby z nut,
zbudowali domek -cud:
gniazdko ptasie takie  oto.
Wtuliłbym się z ochotą 
między tych pisklątek rój,
gdyby to był domek mój.

4.Rodzic rozmawia z dzieckiem o treści wiersza, zadając pytania np.:
- O jakim domku była mowa w wierszu?
- Kto budował ten domek?
- Z czego był on zbudowany?
- Co dzieje się w gniazdkach wiosną?

Możecie wykorzystać również krótki film.

Ptaki budują gniazda 

 5. Policz, ile jajek jest w każdym gniazdku. Pokaż, w którym gniazdku jest najwięcej jajek, a w którym najmniej.

Jaja gniazdo obraz stock. Obraz złożonej z potomstwa, wiosna - 5718173
 Zobacz temat - Drozd śpiewak (Turdus philomelos)
Gniazdo – Wikicytaty 

 Jaja, sroka. Jaja, gniazdo, siódemka, magpie's.



Nest Painting-Nest akwarela-ptak Nest malarstwo-Nest art-Bird | Etsy 
Zachowania lęgowe ptaków – Wikipedia, wolna encyklopedia 











 Bullfinch_Nest_16-05-10_(20_mm_x_14.5_mm_Egg_Size)_ ...

 Można pobawić się z dziećmi cyferkami napisanymi na karteczkach, polecając dziecku dopasowanie właściwej cyferki do ilości jajek / tylko dla dzieci, które znają już cyferki/.


6.  Poprawcie rysunek po szarych, niewyraźnych liniach a następnie pokolorujcie go.
Ilustrację można wydrukować ze strony internetowej.
Link do strony podany jest pod rysunkiem.



 wiosna •

Kolorowanka- wiosną w gniazdku 

7. Na zakończenie naszego spotkania posłuchajcie śpiewu ptaków wiosną.


 Wiosenny śpiew polskich ptaków.


Do zobaczenia! Do jutra! Pa!💖 

środa, 1 kwietnia 2020

01.04.2020 ,,Co się dzieje w szklarni?"


01.04.2020- środa

 

Temat dnia: ,, Co się dzieje w szklarni?"


 1.  Witam Was Kochani słowami krótkiego powitania.  
 Znacie je wszyscy. Zaśpiewajcie razem z rodzicami.
,, Wszyscy są, witam Was,
zaczynamy, już czas.
Jestem ja, jesteś ty,
raz, dwa, trzy."
Piosenka ,, Wszyscy są, witam Was"

 2. Ćwiczenia ruchowe przy piosence.
Naśladujcie ćwiczenia pokazane w teledysku.
Piosenka ,, Równowaga - wygibasy z naszej klasy".

3. „Fasolka i groszek” – zabawa paluszkowa autor; Beata Gawrońska
Wspina się fasolka na płotek, na płotek, /rytmiczne przenoszenie pięści jedna nad drugą, coraz wyżej/
A za tą fasolką idzie w górę kotek. /dzieci idą palcami wskazującymi obu rąk po nogach od bioder do kolan/
Po drewnianym płotku groszek w górę pnie się, /rytmiczne przenoszenie pięści jedna nad drugą, coraz wyżej/
Za nim mały ślimak domek mały niesie. /dzieci kładą wyprostowane dłonie na udach i posuwają je do kolan ruchem „zwijającym” (palce przyklejone do ud, zwijają dłoń w pięść przez dosunięcie dolnej krawędzi dłoni- tej za nadgarstkami)/.


4. „Wiosenny wiatr” – ćwiczenia oddechowe. Dmuchanie piórka, tak aby nie upadło na podłogę, ale przez dłuższy czas utrzymywało się w powietrzu. 

5. Zabawa ruchowa „Ogrodnik” – dzieci rozbiegają się po całej sali. Rodzic opowiada i pokazuje jakie czynności wykonuje ogrodnik, dzieci naśladują wszystkie czynności pokazane przez osobę dorosłą.

6. „Na ogrodowej ścieżce” – zabawa ruchowa z elementami równowagi. Rodzic z dwóch długich skakanek wytycza w ścieżkę o szerokości około 20 – 30cm. Dziecko idzie środkiem ścieżki tak, aby nie przekroczyć bocznych linii.

7. „Wiosna” – gimnastyka buzi języka. Rodzic czyta tekst, pokazując odpowiednie ruchy – dziecko naśladuje.
Nadeszła wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje odgłosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (,, kląska", uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawia kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawia prr). Zsiadł z konia rozejrzał się wokoło (oblizuje wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr, (wykonuje wdech nosem, chwile zatrzymuje powietrze – bezdech – i długo wypuszcza ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami) języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychając powietrze nosem, wydychając je ustami) i kichnął (kicha wypowiadając apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewa; przeciska język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląska”, uderzając „szerokim” językiem o podniebienie).


8. Zabawa ruchowo naśladowcza. Rodzic wymienia rożne zwierzątka mieszkające na łące dziecko ma je naśladować np. Na łąkę przyleciały jaskółki (dz. naśladuje lot ptaków raz wysoko raz nisko ruszając rękami jak skrzydełkami). Na łąkę przybiegły skaczące żabki (dz. skacze), boćki zobaczyły żabki (dz. chodzi podnosząc wysoko raz jedną a raz drugą nogę). Na hasło; żaba (dz. z wyprostowanych rąk tworzy długi dziób i klaszcze rękoma jakby chciało pochwycić żabkę).

9. „Lato podczas zimy” słuchanie opowiadania M. Kownackiej. Rodzic czyta opowiadanie.

„Lato podczas zimy” – M. Kownacka.


Na końcu wsi mieszka ogrodnik. W lecie podziwialiśmy tam zawsze ogród pełen kwiatów i róże rozpięte na ścianach domu. Ale najbardziej ciekawiło nas, co dzieje się w budynkach całych ze szkła, jak czarodziejskie pałace, które za domem ciągną się w stronę pola. Toteż bardzo ucieszyliśmy się, gdy Pani powiedziała, że dzisiaj pójdziemy zwiedzać szklarnie.
Mroźny dzień na dworze, śnieg od dawna leży na polach, ostry wiatr szczypie w policzki – a za cienka szybką szklarni prawdziwe lato. Jest parno i gorąco – kwitną kwiaty, rosną warzywa.
W pierwszej szklarni królują goździki. Ich kwiaty są pełne, a listki cienkie i wąskie. Nic dziwnego pochodzą z okolic suchych stepowych. Małe liście chronią te rośliny od wyparowania dużej ilości wody. Wzdłuż ścian szklarni ciągną się szerokie półki tzw. Parapety, a na nich stoją doniczki z różnymi roślinami pokojowymi. Pan ogrodnik chciał się przekonać, czy je znamy. Pokazał nam różne rośliny i pytał, jak się nazywają. Egzamin wypadł doskonale, bo poznaliśmy; pelargonie zielonolistną, trzykrotkę, dzwonek różnolistny, cissus, balsaminkę i inne, uprawiane w naszym kąciku przyrody.
W następnych szklarniach rosły warzywa. Poznaliśmy rzodkiewkę, sałatę, ogórki, których długie pędy były rozpięte na drutach. Z niektórych pędów zwisały owoce, na innych widoczne były żółte kwiatki, które zapowiadały duży zbiór. Nie wiedzieliśmy tylko, jaka roślina rośnie rzędami na parapecie. Pan ogrodnik dał nam do powąchania włochaty listek. Od razu poznaliśmy, że sa to małe pomidory!
Chłopcy powiedzieli, ze nie wiedzą skąd się bierze ciepło panujące w szklarni, wiec pan ogrodnik zaprowadził ich do kotłowni i pokazał duży piec opalany koksem. Ten piec ogrzewa kotły z wodą. No i jak myślicie, co dzieje się z wodą? – zapytał pan ogrodnik.
- Woda wędruje rurami i ogrzewa szklarnię – zawołali chłopcy.
- Świetnie, ale drugim źródłem ciepła jest słońce(...)
Na pożegnanie, w nagrodę, że znamy dużo roślin doniczkowych, dostaliśmy w prezencie kilka pęczków rzodkiewek, dwie doniczki kwitnącej pelargonii i jedną doniczkę z sadzonką pomidora. Potem w szkole malowaliśmy szklarnię (...)


 10. Rozmowa n/t wysłuchanego tekstu. Rodzic kieruje rozmową, zadając pytania:
- Dokąd poszły dzieci na wycieczkę?
- Jak nazywały się domki, które zwiedzały?
- Jakie rośliny widziały dzieci w szklarni?
- Skąd się bierze ciepło w szklarni?
- Dlaczego szklarnia musi być ogrzewana?
- Po co hoduje się rośliny w szklarni? 


Pomocna może być ilustracja szklarni. 


Co warto wiedzieć o hodowli roślin w szklarni - porady Leroy Merlin


EkoEksperymenty: Firankowe woreczki na owoce, warzywa i suche ...11. „Wiosenny worek” - Rozpoznawanie po dotyku warzyw i ich nazywanie, dzielenie nazw na   sylaby przez wyklaskanie. Dz. wkłada rękę do worka i zanim wyciągnie warzywo, które trzyma próbuje je rozpoznać po dotyku i nazwać (może to być marchew, ogórek, pomidor, rzodkiewka, koperek, ziemniak, szczypiorek i inne). Przeliczanie warzyw porównywanie. Określenie wyglądu koloru, krótka charakterystyka.




 12. „Słońce, woda, ziemia” – zabawa rozwijająca koncentracje uwagi. Dziecko stoi  zwrócone twarzą do rodzica, który prowadzi zabawę. Na hasło Słońce! – dziecko wspina się na palce, podnosząc do góry ręce i rusza rękoma w nadgarstkach pokazując świecące słoneczko. Na hasło Woda! Dz. na wysokości brzucha robi młynek i wypowiada słowa bul, bul, bul. Na hasło Ziemia! –  dziecko wykonuje przysiad podparty. Najpierw rodzic pokazuje ruchy przy odpowiednich hasłach, potem zaś podaje samo hasło dziecko ma zapamiętać co robić przy poszczególnych hasłach.  Jeżeli  się pomyli daje fant, który trzeba będzie wykupić przez wykonanie jakiś czynności np. gimnastyki, piosenki czy wiersza wg uznania pytającego.

13. Zabawa badawcza „Jasno, ciepło, mokro”Rodzic prowadzi rozmowę dotycząca warunków w jakich rośliny powinny prawidłowo wzrastać (światło, woda temperatura) .  

Rodzic wraz z dzieckiem robi eksperyment. W trzech  pojemnikach sadzi jednakowe rośliny np. rzeżuchę. Jedna skrzynkę wystawia do światła, na okno nad kaloryferem, drugą na zewnątrz za okno, trzecią nakrywa czarną folią i kładzie w domu na oknie, wszystkie skrzynki podlewa. Po kilku dniach obserwacji rodzic wraca do rozmowy n/t hodowli rzeżuchy. Dziecko samo dzieli się spostrzeżeniami.

14.Udanej zabawy!

Piosenka ,,Do widzenia'' 

poniedziałek, 22 czerwca 2020 ,,Wakacyjne podróżowanie"

poniedziałek, 22 czerwca 2020  Tematyka tygodnia: ,, Do widzenia, przedszkole" Temat dnia: ,,Wakacyjne podróżowanie" ...