piątek, 24 kwietnia 2020

blog nr 2, piątek 24 kwietnia 2020 ,, Robimy ciastka"

blog nr 2, piątek 24 kwietnia 2020 



Temat dnia : ,, Robimy ciastka"
/ zajęcia popołudniowe/






 
Myjemy dokładnie ręce!
1./ W tym tygodniu poznaliście skąd mamy cukier i mąkę. Jak sam temat dzisiejszych zajęć wskazuje dobrze byłoby samemu zrobić ciasteczka. Proponuję Wam wykonanie takich ciasteczek jakie znajdują się na obrazku czołówce naszego bloga. Przepis znajdziecie na poniższym linku:
http://czas-na-male-co-nieco.blogspot.com/2013/07/ciasteczka-w-kolorowe-piegi.html 

2./ ,, Gra w zielone"- zabawa orientacyjno- porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega po pokoju  w zależności od rytmu melodii puszczanej przez rodzica. Dobrze, aby rytm puszczanych utworów był rożny i wyzwalał te trzy typy aktywności ruchowej. Podczas przerwy w akompaniamencie rodzic podaje nazwę ustalonego wcześniej z dzieckiem koloru , np. ,, Zielony!", wówczas dzieci muszą odszukać podany kolor w pokoju i dotknąć go . Gdy rodzic poda inny kolor niż umówiony, dziecko staje w bezruchu. Zabawa jest powtarzana kilka razy.

3./ Piosenka na pożegnanie.

 

Pora już zakończyć dzisiejsze spotkanie.
Spotkamy się w poniedziałek.
Życzę Wam pięknego weekendu.
Pozdrawiam!  

  



 

blog nr 1, piątek 24 kwietnia 2020 ,,Robimy ciastka"

blog nr 1, piątek 24 kwietnia 2020 


Temat dnia: ,,Robimy ciastka"
/ zajęcia popołudniowe/

Obiadek zjedzony ?
Brzuszki pełne?

To pora umyć ręce!





















1./ ,,Liczymy ciasteczka". Propozycja zabawy matematycznej. Przygotujmy 30 ciasteczek i 7 talerzyków.      
- I wersja- Rodzic układa na talerzykach określoną ilość ciasteczek: 1,2,3,4,5,6,7. Dziecko przelicza ciasteczka. Określa, na którym talerzyku jest najwięcej a na którym najmniej ciasteczek.Polećmy, aby dziecko ułożyło talerzyki z ilością ciasteczek rosnąco  Napiszmy dziecku na karteczkach cyferki i polećmy aby dopasowało cyferkę do ilości ciasteczek na talerzyku. ( w takim zakresie, w jakim dziecko orientuje się w cyfrowym zapisie liczby). Przeliczając elementy zbioru i określając liczebność tego zbioru ćwiczymy aspekt kardynalny liczb.
- II wersja- Rodzic układa w szeregu 7 ciasteczek. Poleca dziecku  określenie kolejności  ciastek od lewej do prawej strony szeregu: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, piąty, szósty, siódmy. Następnie proponuje nadanie numerków ciasteczkom. Można ciasteczka zjadać po kolei: pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, piąte, szóste, siódme. Rodzic może pomóc dziecku w zjadaniu ciasteczek. Określając kolejność elementów w szeregu ćwiczymy aspekt porządkowy liczby.

2./ Proponuję Wam kolorowankę online. Pokolorujcie obrazek z ciasteczkami.
http://www.kolorowankionline.com/pomaluj-ciasteczka-2/  

3./ Posłuchajcie piosenki zaśpiewanej przez Majkę Jeżowską pt. ,,Ciastka".
Zatańczcie i zaśpiewajcie refren piosenki.




















4./ Obejrzyjcie eksperyment dla dzieci ,, Bańka w bańce" i spróbujcie go wykonać w domu.


















ciąg dalszy na blogu nr 2, piątek 24 kwietnia 2020

czwartek, 23 kwietnia 2020

blog nr 2, czwartek 23 kwietnia 2020 ,,Jak powstaje chleb?"

blog nr 2, czwartek 23 kwietnia 2020 


Temat dnia: ,, Jak powstaje chleb?"
/zajęcia poranne/




1./ Obejrzyjcie film edukacyjny ,, Od ziarenka do bochenka" a dowiecie się jak i z czego powstaje chleb?



2./ Historyjka obrazkowa –,, Od ziarenka do bochenka".
 Opowiedz historyjkę jak powstaje chleb.

3./ Praca z wierszem ,, Abecadło o chlebie" Władysława Bełzy.


ABC
Chleba chcę
Lecz i wiedzieć mi się godzi,
Z czego też to chleb się rodzi.


DEF
Naprzód siew:
Rolnik orze ziemię czarną
I pod skibę rzuca ziarno


GHI
Ziarno w lot
Zakiełkuje w ziemi łonie
I kłos buja na zagonie


JKL
Gdy już cel
Osiągnięty gospodarza
Zboże wiozą do młynarza.


ŁMN
Każde źdźbło
Za obrotem kół, kamienia
W białą w białą mąkę się zamienia


OPR
To już kres!
Z młyna piekarz mąkę bierze
I na zacier rzuca w dzieże.


STU
I co tchu
W piec ogromny wkłada ciasto
By chleb miały wieś i miasto.


WYZ
I chleb wnet!
Patrzcie, ile rąk potrzeba, aby mieć kawałek chleba.


I znowu sprawdzamy co dziecko zrozumiało z treści tekstu przy pomocy pytań np. : 
- Kto przyczynia się do tego, że mamy chleb? 
- Jak nazywają się te zawody?
- Gdzie kupujemy chleb

 4./ ,, Co jeszcze robimy ze zboża?" – pokaz różnych produktów pochodzących ze zboża np. mąki, kaszy jęczmiennej, kaszy manny, płatków kukurydzianych i owsianych, kaszy jaglanej.

5./ ,, Rysujemy litery" – wysypujemy na talerz, stolnice lub co tam mamy produkty pochodzenia zbożowego. Piszemy na kartce imię dziecka. Prosimy dzieci, aby napisały na talerzyku palcem swoje imię.  Później mogą  zrobić dowolny rysunek.

 
6./ Można spróbować zrobić , pobawić się w kucharzy razem z dziećmi. Zrobić gofry, naleśniki, ciasteczka.










Pora już pożegnać się. 
Teraz zajęcia poprowadzi pani Asia.
Do jutra!
Pa!Pa!Pa!





blog nr 1, czwartek 23 kwietnia 2020 ,,Jak powstaje chleb?"

blog nr 1, czwartek 23 kwietnia 2020

 Temat dnia: ,, Jak powstaje chleb?"
/ zajęcia poranne/




Dzień dobry! Witam Was!

1./ Spróbujcie nauczyć się krótkiego wierszyka na powitanie, który jest umieszczony poniżej. Jak wrócimy do przedszkola to będziemy się wierszykiem witali przed zajęciami.















 
Posłuchajcie piosenki na powitanie. Jakie zwierzątka zostały tutaj wymienione? 
Zabawcie się z rodzicem i przy piosence spróbujcie przywitać się tak jak zwierzątka z piosenki.


2./ Proponuję Wam rozgrzewkę przy piosence.Obejrzyjcie teledysk i naśladujcie ruchy pokazywane przez małpki.


Po ćwiczeniach tanecznych myjemy dokładnie ręce.

3./ Słuchanie opowiadania  „Żyto i chleb” Czesława Janczarskiego. Poproszę rodziców o przeczytanie dzieciom opowiadania i zadanie do niego pytań.

 Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole. – Spójrz – powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki. – Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. – Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chlebek. Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił: „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, nie zielona”. Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. – Siadajcie – zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku. – Co jest w tym worku? – zapytał Miś. – Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek. Uszatek znów się zdziwił: „Przecież chlebek robi się z mąki, a nie złotych ziarenek”. Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach! Jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał: „Jak to jest naprawdę z tym chlebem? Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobiono go z mąki, czy ze złotych ziarenek, czy też z zielonej trawy”? Podrapał
się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to
wszystko?”.


Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania:

- Gdzie chciał Miś skakać koziołki?
- Co powiedziała mu Ania?
- Co pokazał Misiowi dziadek?
- Dlaczego Miś się martwił?
- Czy Wy dzieci wiecie jak powstaje chleb?

4./ Smakujemy chleb ( możemy użyć do tego prawdziwego chleba pokrojonego na małe kawałki oraz skórkę od chleba).
Gimnastyka buzi i języka . dzieci naśladują czynności – mlaskanie, dokładne przeżuwanie skórki od chleba ( z prawej strony , z lewej strony żuchwy), przyklejenie kawałka chleba do wałka dziąsłowego, za górnymi zębami, a następnie stukanie w niego czubkiem języka, oblizywanie warg, wciąganie ust w gąb jamy ustnej, ściąganie warg w dzióbek, przesyłanie sobie nawzajem całusów.


5./  Jaki to chleb? – zabawa rozwijająca zmysł smaku, rozpoznajemy rodzaje pieczywa po smaku. Zawiązujemy dzieciom opaskę na oczy i dzieci próbując małych kawałeczków mają zgadnąć, co to za rodzaj. 


ciąg dalszy na blogu nr 2, czwartek 23 kwietnia 2020

środa, 22 kwietnia 2020

blog nr 4, środa 22 kwietnia 2020 ,, Od buraka do lizaka"

blog nr 4, środa 22 kwietnia 2020


Temat dnia: ,, Od buraka do lizaka"

Myślę, że już zjedliście obiadek. Mam nadzieję, że pamiętacie o dokładnym myciu rąk i zębów. 



1./ Obejrzyjcie krótką bajkę o cukrze a dowiecie się dlaczego w nadmiarze jest on szkodliwy.



2./ Propozycja zabawy słuchowej: 
Rzucam Ci piłkę i mówię część słowa , a TY mi powiedz, jaka jest druga połowa – zabawa słuchowa. Mówimy pierwszą sylabę wyrazu i rzucamy piłeczką do dziecka, a dziecko łapie piłkę i dokańcza wyraz, niech wyrazy będą związane z wiejską tematyką np. trak-tor, kom-bajn, bro-ny, za-gro-da, rol-nik, kro-wa, ku-ra itd.

 3./ Posłuchajcie piosenkę o cukierkach ,, Cukierki, cukierki". 
Proponuję, abyście poprosili mamę i zrobili w domu wspólnie swoje własne, smaczne lizaki.  
Poniżej podaję przykładowy link do przepisu na lizaki.

https://www.youtube.com/watch?v=9yMqQ_qA-ZI&t=1s
 

 


4./,, Prawda czy fałsz ?"– zabawa dydaktyczna. Siedzimy na dywanie. Wypowiadamy zdania związane tematycznie ze wsią, pracą rolnika. Jeżeli zdanie jest prawdziwe dzieci np. klaszczą w ręce, jeżeli jest fałszywe – wstają i tupią. 
Przykładowe fałszywe zdania: ,, Wieś jest większa od miasta", ,, Krowy jedzą cukierki i ciasto", ,,Traktor to maszyna do robienia naleśników", ,, Jabłka rosną na grządce", itp.


Pora już dzisiaj pożegnać się.
Bawcie się dobrze w domu.
Do jutra! Pa!
 




blog nr 3, środa 22 kwietnia 2020 ,,Od buraka do lizaka"


blog nr 3, środa 22 kwietnia 2020


Temat dnia:,,Od buraka do lizaka"




 
1./ Posłuchajcie opowiadania ,, Słodka opowieść" Alicji Cholewy,  które przeczyta Wam rodzic.

Wpadłem na chwilę do Marty. Dostała nowe puzzle i nie mogła sobie poradzić z ich ułożeniem. Postanowiłem jej pomóc i z chwili zrobiła się godzina. Piliśmy herbatę owocową. Pachniała lasem i malinami. Właśnie kończyliśmy układanie kiedy do pokoju weszła mama Marty.
- Kto rozsypał cukier?- zapytała podchodząc do stołu i po chwili zaczęła zgarniać z obrusa białe kryształki. - No tak, jak zwykle nie ma winnego- mrugnęła do nas wesoło. - Oj mamusiu, wysypało się - tłumaczyła Marta. - No właśnie wysypało się - wtórowałem. - Teraz cukier jest tani, ale kiedyś dawno temu, jedli go tylko bardzo bogaci ludzie - wtrąciła mama. - Naprawdę? - zapytaliśmy prawie równocześnie. - Dawano go też chorym, żeby szybciej wracali do zdrowia - uśmiechnąłem się do Marty i odezwałem się z nutką zazdrości w głosie. - Ale ci chorzy mieli się dobrze. Ostatnio bolało mnie gardło jednak zamiast cukru musiałem zażywać gorzkawy syrop. - Mamusiu, a z czego robi się cukier? - przerwała mi Marta. - Otrzymuje się go z trzciny cukrowej i oczywiście z buraków cukrowych. Sok wyciśnięty z tych roślin gotuje się, aż powstaną z niego kryształki. Można je potem barwić farbami spożywczymi i różnie formować. Stąd w sklepach tyle cukierków, lizaków i draży. - A czy wiesz Marcinku, czym słodzili potrawy twoi ukochani Indianie? - próbowałem sobie przypomnieć, jednak w końcu poddałem się i poprosiłem panią Olę o podpowiedź. - Wiele roślin zawiera słodkie substancje. Indianie do produkcji syropu wykorzystywali sok z drzewa klonu. A teraz - zwróciła się do nas - zgadywanka. - Kto mi powie, jak wygląda burak cukrowy? - Uniosłem do góry palec - ja, ja - zawołałem. - Jest duży, ma biało - szarą głowę i wielkie zielone liście, acha - i rośnie na polu. - A jak się nazywa fabryka, w której powstaje cukier? - tym razem Marta była pierwsza. - To cukrownia. Tam ogromne samochody i ciągniki zwożą buraki z pól. - Wspaniale - mama była bardzo zadowolona. - W takim razie jeden do jednego. Nie ma pokonanych. Obydwoje zwyciężyliście. A oto wasza nagroda - mamusia Marty położyła na stole dwa duże kolorowe lizaki. - Hurra, hurra - podskakiwaliśmy z Martą radośnie pokrzykując. - Kiedy je zjecie nie zapomnijcie umyć zębów - poprosiła wychodząc z pokoju.

Czy podobało Wam się to opowiadanie? 
O czym była w nim mowa?

2./ Czy jedzenie słodyczy, które zawierają dużo cukru jest zdrowe? – rozmowa dotycząca szkodliwości jedzenia słodyczy, zwrócenie uwagi na choroby, które są wywołane przez nadmierne spożywanie słodyczy.

3./  Posłuchaj piosenki pt. ,, Piosenka o niezdrowym jedzeniu".
  Naucz się śpiewać refren piosenki:
,, Hej! hej! raz i dwa witaminy wolę ja,
Hej! hej! raz, dwa, trzy wolisz je i Ty!"



 ciąg dalszy na blogu nr 4, środa 22 kwietnia 2020

blog nr 2, środa 22 kwietnia 2020 ,, Od buraka do lizaka"

blog nr 2, środa 22 kwietnia 2020 


Temat dnia: ,, Od buraka do lizaka"





 
1./ Obejrzyjcie filmy, które odpowiedzą Wam na pytanie:  Jak powstaje cukier z buraków cukrowych?




2./,, Od buraka do lizaka"– historyjka obrazkowa. Obejrzyjcie ilustracje i spróbujcie opowiedzieć jak z buraka cukrowego otrzymujemy cukier.
 

 











 





































































































 
ciąg dalszy na blogu nr 3, środa 22 kwietnia 2020

blog nr 1, środa 22 kwietnia 2020 ,, Od buraka do lizaka"

blog nr 1, środa 22 kwietnia 2020 

Temat dnia: ,, Od buraka do lizaka"

 




Witam Was Kochani!

Rozpocznę nasze spotkanie od piosenki na powitanie.






1./  A teraz gimnastyka. Proponuję Wam ćwiczenia w domu na dużej piłce.
Przykładowe ćwiczenia znajdziecie na filmie poniżej.




Myjemy dokładnie rączki i wracamy do zajęć.

2./ Dzisiaj będzie słodko.
Posłuchajcie wiersza „ Od buraka do lizaka”

Cukrowa wata, cukrowa wata
Kręconą w bębnie kupuje  tata
Ja lubię watę, lubi też osa
Cukrowe nitki cieńsze od włosa.
Lecz nie wie osa, ja nie wiem też
Skąd wziął się cukier. A czy Ty wiesz?
 Rośnie na polu burak cukrowy,
Długo dojrzewa, aż jest gotowy.
Trzeba buraki z ziemi wyrwane
Zwieść do fabryki cukrownią zwanej.
Tak się je myje, kroi, szykuje
I coś jak kompot przygotowuje
Na samym końcu z tego kompotu
Jest wreszcie cukier. Tyle kłopotu
Ma mnóstwo ludzi z jednym burakiem
Byś mógł się cieszyć jednym lizakiem.

Poproszę teraz rodzica, aby zadał dziecku pytania do wiersza i sprawdził, czy dziecko zrozumiało jego treść. Jeżeli będzie potrzeba to proszę przeczytać wiersz ponownie.
Przykładowe pytania:  
- Z czego się robi lizaki i watę cukrową? 
- Z czego się robi cukier? 
- Jak się nazywa fabryka, która produkuje cukier? 
- Kto produkuje buraki cukrowe?
- Czy znacie jakieś inne buraki?
- Do czego służą buraki pastewne? 
- Do czego służą buraki czerwone?

Zobaczcie mamy różne rodzaje buraków, które uprawiają rolnicy.
Każdy rodzaj buraka ma inne przeznaczenie. 

 BURAKI CUKROWE


Buraki cukrowe są słodkie. Uprawia się je głównie  dla produkcji cukru.







 BURAKI PASTEWNE






Buraki pastewne uprawia się  przede wszystkim na paszę dla zwierząt.










 BURAKI ĆWIKŁOWE
Buraki ćwikłowe są koloru czerwonego. Uprawia się je głównie do spożycia  dla ludzi. Przygotowujemy z nich różne smaczne i zdrowe potrawy, np. barszcz czerwony, ćwikła z chrzanem itp.




ciąg dalszy zajęć na blogu nr 2, środa 22 kwietnia 2020

wtorek, 21 kwietnia 2020

blog nr 4- wtorek 21 kwietnia 2020 ,, Maszyny w gospodarstwie"

blog nr 4- wtorek 21 kwietnia 2020 

Temat dnia:,, Maszyny w gospodarstwie"

Mam nadzieje,że obiadek już zjedzony i brzuszki pełne.Myjemy rączki i ząbki.
Czas na chwile relaksu.

1./Chciałabym teraz przeczytać Wam bajkę ,, Martynka na wsi". Nie mogę tego zrobić osobiście, więc zaproponuję abyście odsłuchali tę bajkę z internetu. Porozmawiajcie z rodzicem o treści tej bajki.



2./ Proponuję Wam pracę plastyczną, którą widzicie na zdjęciu.
Potrzebne będą:
- białe talerzyki jednorazowe,
- czerwona kartka,
- mała żółta kartka,
- farba czerwona i czarna / najlepiej do malowania palcami/.
  • Obrysuj swoją rączkę na czerwonej kartce i wytnij ją.
  • Przyklej wyciętą rączkę do talerzyka- to będzie grzebień kurki. 
  • Wytnij z żółtej karteczki trójkącik i przyklej na środku talerzyka- to będzie dzióbek.
  • Zamocz w czarnej farbie paluszek i namaluj dwie kropeczki- oczka naszej kurki.
  • Teraz umyty, czysty paluszek umaczaj w czerwonej farbie i namaluj kurce łezkę płynąca z oka.
 Ja, tak jak ta kurka z obrazka też płaczę z tęsknoty za Wami.
















3./ A teraz czas na zabawę logopedyczną z cyklu ,, Gimnastyka buzi i języka".

a) ,, Mruczenie"- ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.
b) ,, Masażyki"- ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarz, wydając dźwięki: 
- opukiwanie nad górna wargą: www.....,
- opukiwanie pod dolną wargą: zzz.....,
- opukiwanie klatki piersiowej: żżż.... .
 c) ,, Wesołe usta"- ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia warg.Dzieci nabierają powietrza i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę: mu na wydechu, mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
d),,Traktory"- ćwiczenia języka. dzieci czubkiem języka dotykają górnego podniebienia, wprawiając język w drgania- naśladują odgłos wydawany przez traktor.
e) ,, Kotki piją mleczko"- ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język ( na przemian szeroki i wąski; płaski lub zaostrzony), następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów. 

Na dzisiaj kończymy zajęcia. Spotkamy się już jutro rano.
Pozdrawiam Was i Waszych Rodziców.



Proszę Rodziców o przesłanie zdjęć dzieci w trakcie   pracy i prac plastycznych wykonanych w oparciu o pomysły z bloga.

blog nr 3- wtorek, 21 kwietnia 2020 ,, Maszyny w gospodarstwie"

blog nr 3- wtorek, 21 kwietnia 2020

Temat dnia: ,, Maszyny w gospodarstwie"





1./ Zobaczcie na filmikach jak wyglądała praca rolnika dawniej, kiedy nie było tylu maszyn rolniczych.
Poniżej  zostało pokazane jak dawniej wyglądała orka oraz żniwa.
Opowiedz rodzicom jak dawniej pracował rolnik.

 
 

2./Posłuchajcie uważnie wiersza D.Gellnerowej pt. ,,Siano".

Siano

Ładujemy sianem wóz-
jak trzeba-
wysoko, wysoko,
prawie do nieba.
I wchodzimy na siano pachnące,
i nad głową 
mamy złote słońce.
Wiatr za wozem,
biegnie szybko w ślad,
a my z siana,
dzisiaj z góry
patrzymy na świat.
I jedziemy,
i jedziemy
gościńcem wesołym,
i wieziemy całą łąkę
do naszej stodoły.

Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza.
Odpowiedzcie na pytania:
- Co wieziono do stodoły?
- Co to jest siano?
- Czym przywieziono do stodoły siano?
- Przypomnijcie, jakie znacie urządzenia lub maszyny, które wykorzystuje rolnik w swojej pracy?

3./Proponuję Wam kolorowankę online ,, Traktor w polu"












https://www.kolorowankionline.net/traktor-w-polu

ciąg dalszy na blogu nr 4, wtorek 21 kwietnia 2020
 

blog nr 2- wtorek 21 kwietnia 2020 ,, Maszyny w gospodarstwie"

blog nr 2, wtorek 21 kwietnia 2020

Temat dnia: ,, Maszyny w gospodarstwie"




1./ Obejrzyjcie prezentację o pracy maszyn w polu ( w Paincie). Spróbujcie rozpoznać i nazwać maszyny znane Wam z bloga poprzedniego. Jakie prace wykonują tymi maszynami rolnicy? Do czego one służą?
Czy pojawiły się tutaj jeszcze inne maszyny? Wymień jakie.









 






2./ A teraz posłuchajcie nowej piosenki ,, Jadę traktorem". Do jakich prac jest wykorzystywany traktor w tej piosence?
Spróbujcie nauczyć się refrenu piosenki. 
Słuchając kilkakrotnie piosenki wymyśl do niej akompaniament z dowolnych przedmiotów.

















3./Policz zwierzątka na obrazku po lewej Twojej stronie, a po prawej w chmurkach narysuj tyle kropeczek, ile naliczyłeś zwierzątek.
Których zwierzątek jest najwięcej, a których najmniej?




ciąg dalszy na blogu nr 3, wtorek, 21.kwietnia 2020


poniedziałek, 22 czerwca 2020 ,,Wakacyjne podróżowanie"

poniedziałek, 22 czerwca 2020  Tematyka tygodnia: ,, Do widzenia, przedszkole" Temat dnia: ,,Wakacyjne podróżowanie" ...