czwartek, 23 kwietnia 2020

blog nr 1, czwartek 23 kwietnia 2020 ,,Jak powstaje chleb?"

blog nr 1, czwartek 23 kwietnia 2020

 Temat dnia: ,, Jak powstaje chleb?"
/ zajęcia poranne/




Dzień dobry! Witam Was!

1./ Spróbujcie nauczyć się krótkiego wierszyka na powitanie, który jest umieszczony poniżej. Jak wrócimy do przedszkola to będziemy się wierszykiem witali przed zajęciami.















 
Posłuchajcie piosenki na powitanie. Jakie zwierzątka zostały tutaj wymienione? 
Zabawcie się z rodzicem i przy piosence spróbujcie przywitać się tak jak zwierzątka z piosenki.


2./ Proponuję Wam rozgrzewkę przy piosence.Obejrzyjcie teledysk i naśladujcie ruchy pokazywane przez małpki.


Po ćwiczeniach tanecznych myjemy dokładnie ręce.

3./ Słuchanie opowiadania  „Żyto i chleb” Czesława Janczarskiego. Poproszę rodziców o przeczytanie dzieciom opowiadania i zadanie do niego pytań.

 Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole. – Spójrz – powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki. – Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. – Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chlebek. Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił: „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, nie zielona”. Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. – Siadajcie – zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku. – Co jest w tym worku? – zapytał Miś. – Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek. Uszatek znów się zdziwił: „Przecież chlebek robi się z mąki, a nie złotych ziarenek”. Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach! Jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał: „Jak to jest naprawdę z tym chlebem? Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobiono go z mąki, czy ze złotych ziarenek, czy też z zielonej trawy”? Podrapał
się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to
wszystko?”.


Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania:

- Gdzie chciał Miś skakać koziołki?
- Co powiedziała mu Ania?
- Co pokazał Misiowi dziadek?
- Dlaczego Miś się martwił?
- Czy Wy dzieci wiecie jak powstaje chleb?

4./ Smakujemy chleb ( możemy użyć do tego prawdziwego chleba pokrojonego na małe kawałki oraz skórkę od chleba).
Gimnastyka buzi i języka . dzieci naśladują czynności – mlaskanie, dokładne przeżuwanie skórki od chleba ( z prawej strony , z lewej strony żuchwy), przyklejenie kawałka chleba do wałka dziąsłowego, za górnymi zębami, a następnie stukanie w niego czubkiem języka, oblizywanie warg, wciąganie ust w gąb jamy ustnej, ściąganie warg w dzióbek, przesyłanie sobie nawzajem całusów.


5./  Jaki to chleb? – zabawa rozwijająca zmysł smaku, rozpoznajemy rodzaje pieczywa po smaku. Zawiązujemy dzieciom opaskę na oczy i dzieci próbując małych kawałeczków mają zgadnąć, co to za rodzaj. 


ciąg dalszy na blogu nr 2, czwartek 23 kwietnia 2020

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

poniedziałek, 22 czerwca 2020 ,,Wakacyjne podróżowanie"

poniedziałek, 22 czerwca 2020  Tematyka tygodnia: ,, Do widzenia, przedszkole" Temat dnia: ,,Wakacyjne podróżowanie" ...