Tematyka tygodnia: ,, Na łące".
Temat dnia:,, Rośliny na łące".
Wszyscy są? Witam Was!
Zaczynamy, już czas.
Piosenka na powitanie.
Przebieramy się w strój do ćwiczeń. Zapraszam do rozgrzewki przy piosence.
Ćwiczenia gimnastyczne przy wykorzystaniu plastikowych butelek z wodą.
Po ćwiczeniach pamiętajcie o dokładnym umyciu rąk mydłem i ciepłą wodą!
2./ Znacie Skrzata Borówkę. Obejrzyjcie dokładnie film o łące. Na wycieczkę zaprasza Skrzat Borówka.
Opowiedzcie, co ciekawego znajduje się na łące.
Jakie rosną tam rośliny? Jakie zwierzęta można spotkać na łące?
3./ Poznajcie rośliny naszych łąk.
Obejrzyjcie obrazki i zapoznajcie się z nazwami roślin na łące.
Źródło:
https://ulicaekologiczna.pl/edukacja-ekologiczna/laka-pelna-kwiatow
Poznajcie kilka roślin łąkowych, które są zarazem ziołami. Mają one właściwości lecznicze.
RUMIANEK |
DZIURAWIEC |
MIĘTA |
4./ Posłuchajcie piosenki ,, Bal na łące". Nauczcie się śpiewać piosenkę. Wymyślcie własny akompaniament do piosenki na dowolnych przedmiotach.
Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.
5./ Mam dla Was propozycję wspólnego odczytania tekstu wyrazowo- obrazkowego. Rodzic czyta tekst literowy a dziecko odczytuje obrazki.
6./ Posłuchajcie wiersza, o przeczytanie którego poproszę rodziców.
,, Łąka" M. Buczkówna
Na łąkę trzeba iść ranoKiedy jeszcze jest rosa –
Cichutko przystanąć
I słuchać
Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa
Patrzeć jak skrzydła motyli
Zamykają się i otwierają
Jak mała biedronka
Na łódce z listka płynie
Po zielonym kołysaniu –
A potem trzeba się pochylić
Nad każdym kwiatem
I zapytać jak mu na imię.
Rozmowa dotycząca treści wiersza:
- O jakim miejscu była mowa w wierszu?
- Co można spotkać na łące?
- Kto mieszka na łące?
- Dlaczego należy się tam zachowywać cichutko?
7./ Teraz sprawdzimy waszą spostrzegawczość. Odszukajcie 10 różnic na obrazkach.
8./ Proponuję Wam wykonanie pracy plastycznej ,, Dmuchawce". Potrzebujemy: kartkę, flamaster, białą farbę i Wasze paluszki.
Popatrzcie na obrazki poniżej i wykonajcie podobne prace.
Powodzenia.
Zaczynamy.
Źródło:
https://www.craftymorning.com/fingerprint-dandelion-craft-kids-card-idea/
9./Policz kropki na skrzydełkach każdej biedronki.
Która biedronka ma najwięcej kropeczek?
Która biedronka ma kropeczek najmniej?
Spróbuj dopasować cyferkę do ilości kropeczek.
10./ Quiz online ,, Zgadnij, gdzie jest?"
Popatrzcie na położenie myszki . Powiedzcie i wskażcie gdzie znajduje się myszka?
W tym zadaniu dzieci będą mogły poćwiczyć stosowanie słów: na, obok, przy.
Proponuję Wam teraz Quiz online.Link znajduje się poniżej.
Rodziców proszę o pomoc dzieciom w rozwiązywaniu quizu.
http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661
11./ Słuchanie utworu ,, Lot trzmiela" Nikołaja Rimskiego- Korsakowa.
Połóżcie się wygodnie na dywanie.Posłuchajcie utworu. Opiszcie swoje wrażenia.. Określcie tempo utworu / wolne, szybkie/, nastrój / wesoły, smutny/. Jakie owady wydają dźwięki podobne do usłyszanych w utworze ?
Pora już zakończyć dzisiejsze spotkanie.
Dziękuję Wam za udział w zajęciach.
Pozdrawiam.
Pa! Pa! Pa!