piątek, 17 kwietnia 2020

blog nr 2 - piątek, 17kwietnia 2020 ,, Od jajka do kury"



blog nr 2- piątek, 17 kwietnia 2020


Temat dnia: ,, Od jajka do kury"








1./ Poproś rodzica, aby przygotował dla Ciebie dwa jajka: jedno surowe, drugie ugotowane na twardo oraz dwa talerzyki. Rozbij jajko surowe na jednym talerzyku. Na drugim talerzyku rozkrój ugotowane jajko.

 JAJKO UGOTOWANE

 JAJKO SUROWE










Zaobserwuj, jak zbudowane jest jajko. 
  • Wskaż, gdzie jest skorupka jajka. Jaką rolę pełni skorupka?
  • Pokaż białko jajka surowego i ugotowanego.
  • Gdzie w jajku znajduje się żółtko?
 2./ Proponuję Wam eksperyment ,, Skaczące jajko". Obejrzyjcie film i postępujcie tak jak w nim pokazano. Na efekt końcowy musicie poczekać do jutra.
  
3./ Kolorowanka online ,, Kura i jajka"



 











https://www.kolorowankionline.net/kura-i-jajka

4./Obejrzyj krótką bajeczkę, która podsumuje dzisiejsze zajęcia.



5./ Na koniec propozycja kulinarna. 
Obejrzyjcie film, który pokaże Wam, jak można z jajek zrobić smaczne kurczaczki.



To już koniec na dzisiaj. 
Spotkamy się w poniedziałek.
Życzę Wam i Waszym Rodzinom duuuuuuużo zdrowia i udanego weekendu.

blog nr 1- piątek, 17 kwietnia 2020 ,, Od jajka do kury"



  blog nr 1- piątek, 17 kwietnia 2020                                                                                                                                                                                                                                                                            Temat dnia: ,,Od jajka do kury".                                                    / zajęcia popołudniowe/
Obiadek zjedzony?
Rączki umyte?
Pora rozpocząć nasze dzisiejsze spotkanie.
 
 1./ Posłuchajcie kilkakrotnie piosenkę ,, Kura czy jajo?" zespołu Śpiewające brzdące. Nauczcie się śpiewać refren piosenki.
Po wysłuchaniu piosenki odpowiedzcie na pytania:
- Jak nazywa się miejsce w kurniku na którym siadła kura, by złożyć jajka?
- Nad czym zastanawiała się kura?
- Ile żółtych kurczaczków pojawiło się obok kurki? Policz.  

 

2./Policz, ile widzisz na obrazku:

- kur- ?....... 

- kurczaków- ?.........

- jajek- ?.........

 
 Narysuj na karteczkach:
- tyle kółeczek, ile jest jajek;
- tyle żółtych kreseczek, ile jest kurczaków;
- tyle brązowych kreseczek, ile jest kur.

Dopasuj cyferkę do ilości kur, kurczaków i jajek. Wskaż ją paluszkiem.


 

 3./ Obejrzyj obrazki. Zastanów się co było pierwsze?
Ułóż obrazki w odpowiedniej kolejności. Opowiedz rodzicom historyjkę ,, Od jajka do kury".


ciąg dalszy na blogu nr 2- piątek 17 kwietnia 2020

czwartek, 16 kwietnia 2020

blog nr 2, czwartek,16 kwietnia 2020 ,, Zwierzęta w gospodarstwie"


blog nr 2, czwartek,16 kwietnia 2020

Temat dnia: ,, Zwierzęta w gospodarstwie"
/zajęcia poranne/

Mam nadzieję, że zjedliście już II śniadanko i umyliście ręce.

 1./ Obejrzyj filmik. Przypomnij sobie nazwy zwierząt i ich odgłosy.


 2./ Wykonaj polecenia na poniższych kartach.




 3./Ćwiczenia oddechowe ,,Jajka” – (jajka wycięte z papieru, słomki). Rodzic prosi, aby dziecko podeszło do miejsca, gdzie są zgromadzone papierowe jajka i przenosiło je w inne (np. wskazane przez niego) miejsce za pomocą słomki.

 4./ Praca plastyczna. Przygotuj farby. Pomaluj nimi dłoń od wewnętrznej strony odpowiednim kolorem. Odbij dłoń na kartce. Dorysuj elementy: dziób, piórka, nóżki. Pomysły prac są zamieszczone poniżej.



 Czekam na zdjęcia z Waszymi pracami i komentarze do bloga!

Dzisiaj kończymy już nasze spotkanie.
Teraz zajęcia z wami poprowadzi pani Asia.
Pozdrawiam Was gorąco.
Do zobaczenia! Do jutra!

blog nr 1- czwartek, 16 kwietnia 2020 ,, Zwierzęta w gospodarstwie"


blog nr 1- czwartek, 16 kwietnia 2020


Temat dnia: ,, Zwierzęta w gospodarstwie"
/zajęcia poranne/




1./ Piosenka na powitanie. Obejrzyjcie filmik i razem z rodzicem w parze spróbujcie naśladować ruchy pokazane w piosence.

 2./  A teraz pora na ćwiczenia poranne. Ćwiczcie razem z  nami.


 3./ Po ćwiczeniach biegniemy szybko umyć ręce.
 A teraz poznamy gdzie mieszkają zwierzęta na wsi. Jak nazywają się ich domy?


4./ Popatrz, gdzie mieszkają zwierzęta i jak nazywają się ich domy.











ciąg dalszy na blogu nr 2- czwartek, 16 kwietnia 2020

środa, 15 kwietnia 2020

blog nr 4 - środa, 15 kwietnia 2020 ,, W gospodarstwie"

blog nr 4- środa, 15 kwietnia 2020


Temat dnia: ,, W gospodarstwie"

Obiadek zjedzony? Rączki umyte?
Mam nadzieję, że smakowało i ładnie zjedliście.



1./ Posłuchajcie piosenki, która mówi o higienie ciała. 



https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A








2./ Jesteście po obiadku, więc teraz chwila dla Was na odpoczynek. Obejrzyjcie bajkę ,, Reksio gospodarz". Opowiedzcie rodzicom, o czym była ta bajka.


https://www.youtube.com/watch?v=Pkto-S0im1E









3./ Proponuję Wam kolorowankę online ,, We wsi". Wejdźcie na stronę podaną w linku. Pokolorujcie obrazek i prześlijcie do mnie zdjęcie Waszej pracy. 








 https://www.kolorowankionline.net/wakacje-szkolne-we-wsi







4./  Praca plastyczna ,, Zwierzęta z talerzyków". Popatrzcie na zdjęcia,jak można wykonać zwierzęta wykorzystując jednorazowe talerzyki papierowe. Wybierzcie sobie dowolne zwierzątko i wykonajcie pracę plastyczną. Mile widziane zdjęcia wykonanych prac.







Pora kończyć dzisiejsze spotkanie.
Pozdrawiam Was i Waszych Rodziców.
Do zobaczenia! Do jutra!

 Proszę o komentarze do bloga oraz zdjęcia dzieci i ich prac wykonywanych w domu.

blog nr 3 - środa, 15 kwietnia 2020 ,, W gospodarstwie"


blog nr 3- środa, 15 kwietnia 2020


Temat dnia: ,, W gospodarstwie"

 Mam nadzieję, że zjedliście II śniadanko i umyliście bardzo dokładnie rączki mydłem z wodą.


 1./ Obejrzyjcie piosenkę, film edukacyjny oraz grę o zwierzętach z gospodarstwa. Usłyszycie głosy zwierząt z gospodarstwa i będziecie musieli wskazać właściwe zwierzątko.



 https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q








2./ Odszukajcie takie same zwierzęta i połączcie je paluszkiem.





A teraz pora na obiadek!
Smacznego!

ciąg dalszy zajęć na blogu nr 4- środa 15 kwietnia 2020 

blog nr 2, środa 15 kwietnia 2020 ,, W gospodarstwie"

blog nr 2, środa 15 kwietnia 2020


Temat dnia: ,, W gospodarstwie"






1./ Piosenka ,, Krówka Mu" Śpiewające brzdące. Posłuchaj piosenki kilkakrotnie.Spróbuj zaśpiewać refren piosenki.











2./  Obejrzyj obrazek. Opowiedz, co na nim widzisz.



Odszukaj na obrazku zwierzęta i policz ile ich jest.

owieczki- ? .........

krowy- ? ............

konie- ? ............

świnki- ? ...........

koguty- ? ..........

kurki-? ...........

kurczaczki-?............

króliczki- ? ............

kaczki- ? ..........

kaczątka- ? ............

3./ Policz zwierzęta danego rodzaju w każdym kwadraciku. Znak + oznacza, że trzeba połączyć zwierzątka. Po znaku równości narysuj w pustym okienku tyle kreseczek, ile jest wszystkich zwierzątek:
  • wszystkich krówek =
  • wszystkich króliczków =
  • wszystkich świnek =
  • wszystkich owieczek =



ciąg dalszy zajęć na blogu nr 3, środa 15 kwietnia 2020


blog nr 1- środa, 15 kwietnia 2020 ,,W gospodarstwie"

blog nr 1- środa, 15 kwietnia 2020

 Tematyka tygodnia: ,,Na wsi."

Temat dnia: ,,W gospodarstwie."

Witam Was!
Rozpoczynamy zajęcia przewidziane na dzień dzisiejszy.

 
1./ Zacznijmy od ćwiczeń gimnastycznych, aby nasz organizm lepiej funkcjonował. Wykorzystamy do ćwiczeń wasze zabawki. Obejrzyjcie filmik i wykonajcie ćwiczenia tak jak Ala.
https://www.youtube.com/watch?v=mINLV0nfna8 
Po ćwiczeniach pamiętajcie, aby umyć ręce.

2./ Poproszę, aby rodzic przeczytał Wam wierszyk kilkakrotnie. W tych momentach wiersza, gdzie pojawiają się odgłosy zwierząt, proszę byście samodzielnie naśladowali te głosy.W tekście zaznaczyłam role dla dzieci kolorem czerwonym.

WIERSZ DO NAUKI:
,,W gospodarstwie”
T.M. Massalska
Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!
 Wymień zwierzęta, które występowały w tym wierszu. Wskaż je na ilustracjach. 
Podziel nazwy tych zwierząt na sylaby / np. kro---wa, ka---czka, itp./i poproś rodzica, aby odszukał właściwe zwierzątko.

 ŚWINKA
 KROWA
KACZKA
 KOGUT
 KOT

ŻYRAFA
kura
 KURA




 KOŃ


SŁOŃ











 INDYK

 ciąg dalszy- blog nr 2, środa 15 kwietnia 2020

wtorek, 14 kwietnia 2020

Święta, święta i po świętach..... / zajęcia opiekuńczo- wychowawcze/

 blog nr 1- wtorek, 14 kwietnia 2020

Witam Was Kochani po przerwie świątecznej.
Mam nadzieję, że przeżyliście Święta Wielkiejnocy w zdrowiu i radości ze swoją rodziną.
W dniu dzisiejszym proponuję Wam zabawę z Centrum Edukacji Artystycznej MUZYLEK MONI, Muzylkowe inspiracje odc.1 ,,Życzenia od tęczy". 


Znajdziecie tutaj mini warsztaty do zabaw z dziećmi w przedszkolu i w domu.Pani Monika Kluza      - nauczy Was wiersza ,,Życzenia od tęczy"; 
- zaproponuje Wam sposób pokazywania treści wiersza;
- pokaże Wam masażyk wykonywany podczas recytacji;
- i  zdradzi kilka pomysłów na pracę plastyczną do samodzielnego wykonania.

Pozdrawiam! Do jutra!

poniedziałek, 22 czerwca 2020 ,,Wakacyjne podróżowanie"

poniedziałek, 22 czerwca 2020  Tematyka tygodnia: ,, Do widzenia, przedszkole" Temat dnia: ,,Wakacyjne podróżowanie" ...