Tematyka tygodnia: ,,Na wsi."
Temat dnia: ,,W gospodarstwie."
Witam Was!
Rozpoczynamy zajęcia przewidziane na dzień dzisiejszy.
1./ Zacznijmy od ćwiczeń gimnastycznych, aby nasz organizm lepiej funkcjonował. Wykorzystamy do ćwiczeń wasze zabawki. Obejrzyjcie filmik i wykonajcie ćwiczenia tak jak Ala.
https://www.youtube.com/watch?v=mINLV0nfna8
Po ćwiczeniach pamiętajcie, aby umyć ręce.
2./ Poproszę, aby rodzic przeczytał Wam wierszyk kilkakrotnie. W tych momentach wiersza, gdzie pojawiają się odgłosy zwierząt, proszę byście samodzielnie naśladowali te głosy.W tekście zaznaczyłam role dla dzieci kolorem czerwonym.
WIERSZ DO NAUKI:
,,W gospodarstwie”
T.M. Massalska
Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!
Wymień zwierzęta, które występowały w tym wierszu. Wskaż je na ilustracjach.
Podziel nazwy tych zwierząt na sylaby / np. kro---wa, ka---czka, itp./i poproś rodzica, aby odszukał właściwe zwierzątko.
ŚWINKA |
KROWA |
KACZKA |
KOGUT |
KOT |
ŻYRAFA |
KURA |
KOŃ |
SŁOŃ |
ciąg dalszy- blog nr 2, środa 15 kwietnia 2020
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz