poniedziałek, 11 maja 2020
Tematyka tygodnia:,, Jak powstaje książka?"
Temat dnia: ,, Moje książki."- 4 godz.
/zajęcia poranne/
1./Gimnastyka poranna i zabawy ruchowe- 0,5 godz.
- Rozwijanie sprawności fizycznej- ćwiczenia w parach.
- Zabawa ruchowa ,, Małe, duże"
2./Edukacja językowa- 1 godz.
- Oglądanie teatrzyku ilustracji ,, to jest mała książka";
- Rozmowa na temat teatrzyku, odpowiedzi na pytania do treści teatrzyku;
- Rozwiązywanie zagadki o książce;
- Praca z wierszem: wiersz ,, Zaproszenie do podróży" oraz wierszem T. Kubiaka ,, Ja jestem książka"
- Poznanie budowy książki;
- Swobodne wypowiedzi dzieci oraz rozmowa kierowana na temat wierszy;
- Zabawa logopedyczna ,, Książki"
3./ Edukacja muzyczna- 0,5 godz.
- Nauka refrenu piosenki o czytaniu książek;
- Stworzenie akompaniamentu do piosenki z dostępnych przedmiotów;
- Śpiewanie piosenki zespołu ,, Śpiewające brzdące" na powitanie ze zrozumieniem treści.Wykonywanie ruchów zgodnie z instrukcją w piosence.
4./ Edukacja techniczna i plastyczna- 1 godz.
- Wykonanie zakładki do książki;
- Kolorowanie obrazka online według wzoru i dowolnie;
- Układanie puzzli online ,, Książka".
Witam Was!
Rozpoczął się nowy tydzień i mamy nową tematykę.
Zacznijmy nasze spotkanie od powitania. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę i wykonujcie takie ruchy o jakich śpiewają dzieci.
1./ A teraz przebieramy się w wygodne stroje do ćwiczeń i zaczynamy gimnastykę poranną.
Uf!!!!
Zmęczeni?
Przebieramy się.
MYJEMY DOKŁADNIE RĘCE.
2./ Obejrzyjcie teatrzyk „ To jest mała książka”- teatrzyk kamishibay (teatr ilustracji).
Porozmawiajcie z rodzicami na temat obejrzanego teatrzyku.
- Jakie
zwierzęta wystąpiły w teatrzyku?
- Czy
Osiołek wiedział co przyniósł Gorylek?
- Czy
Osiołek wiedział do czego służy przyniesiona przez Gorylka rzecz?
- Do
czego próbował użyć Osiołek rzeczy, którą przyniósł Gorylek?
- Jak
nazywa się rzecz, którą przyniósł Osiołek?
- Do
czego służą książki? (czytania i oglądania)
3./ „Czym różnią się książki?”-
zabawa dydaktyczna
Rodzic prosi, aby dziecko podeszło do swojej domowej biblioteczki
i wybrało jedną ulubioną książeczkę.
Następnie układają wszystkie książeczki dziecka na kocyku i rozmawiają o nich.
- Czy wszystkie książki są takie
same?
- Jakiej wielkości mogą być książki?
- Jakiej wielkości mogą być książki?
- Proszę wskazać jakąś dużą/ małą książkę.
- Czy wszystkie książki mają taką samą grubość?
- Czy wszystkie książki mają taką samą grubość?
- Proszę wskazać książkę, która jest
gruba/cienka?
- Czy wszystkie książki mają taki
sam kolor?
- Wskażcie jakąś książkę i
powiedzcie, w jakim jest kolorze?
Choć nie ma zamka ani kluczyka,
często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków, bajek i opowieści. (książka)
5./„Małe-duże”- zabawa ruchowa.
Rodzic rozkłada na dywanie
kolorowe obręcze / lub ze skakanek czy innych wstążek, sznurków tworzy okręgi/. Wewnątrz nich umieszcza książki małe i duże.
Podczas trwania utworu, dziecko
swobodnie porusza się po pokoju. Na pauzę w muzyce rodzic podaje hasło: duże
lub małe, a zadaniem dziecka jest ustawić się przy obręczy, wewnątrz której
znajduje się odpowiedniej wielkości książka.
6./ Posłuchajcie piosenki o czytaniu książek. Spróbujcie zaśpiewać refren piosenki.Akompaniament stwórzcie sami wykorzystując dostępne w domu przedmioty.
7./
„Książki”- ćwiczenia logopedyczne
Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
- „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.
- „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.
Szeroka i wielka jest ziemia
i morza są głębokie
Przestrzeni dal nieprzebyta,
że trudno ją objąć wzrokiem.
A do tych lądów dalekich
Droga się wije jak wstążka
każdy pójść może tym szlakiem
drogowskaz jeden to książka.
Skoro książka ma być przyjacielem dzieci to muszą ją bliżej poznać. Przedstawienie się książki przy pomocy wiersza T.Kubiaka: „Ja jestem książka”.
Ja jestem książka, twój przyjaciel szczery.
Na moich kartkach rysunki, litery.
Na mych rysunkach ptaki, pola, rzeki,
Kwiaty sprzed domu i księżyc daleki.[...]
Ja jestem książka twój przyjaciel mądry
Ja cię prowadzę przez morza i lądy.
Wędruję z tobą w świat, krajem wzdłuż Wisły,
Lasem zielonym i polem złocistym.
Uczę cię szukać na stawie łabędzi.
Pod świerkiem szyszek, pod dębem żołędzi.
9./ Oglądanie książek – objaśnienie budowy książki.
Odszukiwanie i porównywanie wszystkich elementów książki: obwoluty, okładki, karty tytułowej, części głównej (tekstowej), spisu treści. Zwrócenie uwagi na wielkość książek (format), objętość, czy jest szyta, czy klejona.
10./ Proponuję Wam kolorowankę online ,, Lisek czyta książkę".
Pokolorujcie obrazek według wzoru a potem dowolnie.
https://www.kolorowankionline.net/lis-z-ksiazka
11./ Ułóż z puzzli książeczkę. Link do strony znajdziesz poniżej.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/sztuka/226418-ksi%C4%85%C5%BCka
12./ Proponuję Wam pracę plastyczną- wykonanie zakładki do książki. Wykorzystacie ją do zaznaczania tekstu w czytanych książeczkach.
Inspiracją mogą być dla Was zakładki pokazane na zdjęciach.
Dzisiaj żegnam się już z Wami.
Dalej zajęcia poprowadzi pani Asia.
Do zobaczenia !
Do jutra!
Pa!Pa!Pa!
Dzień dobry, witamy w poniedziałek. Zaczynamy. Ulubiona książka Maksia to przygody Franklina. Zrobimy piękną zakładkę 😉🤩 pozdrawiamy
OdpowiedzUsuńDzień dobry i witamy po weekendzie 👋
OdpowiedzUsuńPozdrawiamy serdecznie Edyta i Oskarek 😊
OdpowiedzUsuń