czwartek, 7 maja 2020

czwartek, 7 maja 2020 ,, Warszawa"- 4 godziny /zajęcia poranne/

czwartek, 7 maja 2020



Temat dnia: ,, Warszawa"- 4 godziny 
/zajęcia poranne/







Zajęcia poranne - 4 godziny
1./ Poznawanie przyrody i świata- 1 godz.
- Poznanie położenia Warszawy na mapie Polski;
- Umiejscawianie Warszawy w odpowiednim miejscu na mapie;
- Poznanie najciekawszych zakątków naszej stolicy;
2./ Edukacja językowa- 1,5 godz.
- Praca z tekstem w. Chotomskiej ,, Wars i Sawa"; słuchanie uważne tekstu;
- Opowiadanie treści  legendy przy pomocy historyjki obrazkowej;
- Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu ;
- Wypowiedzi dowolne dzieci na temat tekstu ;
- Wyodrębnianie wyrazów w zdaniach / analiza słuchowa/;
- Dzielenie wyrazu WARSZAWA na sylaby i głoski;
- Układanie wyrazu WARSZAWA z liter według wzoru.
3./ Edukacja matematyczna- 0,5 godz.
- Przeliczanie usłyszanych wyrazów w zdaniu i układanie liczmanów;
- Wskazywanie takiej samej ilości na palcach.
4./ Muzyka- 0,5 godz.
- Słuchanie piosenki ,, Piosenka o Warszawie";
- Tworzenie akompaniamentu do melodii piosenki.;
5./ Plastyka- 0,5 godz.
- Zamalowywanie pól obrazka online- kolorowanka online ,, Syrenka";
- Układanie online puzzli ,, Warszawska Syrenka"


Witam Was!
Miło Was widzieć.
Zaczynamy dzisiejsze spotkanie.


1./ Pora na poranne ćwiczenia. Przebieramy się w strój gimnastyczny. Naśladujcie ćwiczenia zawarte w filmie wykorzystując przedmioty, które na pewno macie w domu.


 Po skończonych ćwiczeniach przypominam o konieczności umycia dokładnie rąk.

 2./Wczoraj poznaliśmy drugą stolicę Polski - Kraków. Dzisiaj płyniemy rzeką Wisłą w górę, w stronę morza i napotykamy ogromne miasto, które obecnie jest stolicą Polski- Warszawę.



















Na mapie umieszczonej poniżej pokaż  najdłuższą rzekę Polski i podaj jej nazwę.Spróbuj wskazać, która kropeczka oznacza  położenie Warszawy. 





















3./ Zabieram Cię teraz na krótką podróż po Warszawie.
Posłuchaj piosenki o Warszawie i obejrzyj krótki film o naszej stolicy.
Następnie porozmawiaj z rodzicem o Warszawie. Co ci się w naszej stolicy podobało? Czy chciałbyś pojechać na prawdziwą wycieczkę do Warszawy?





 4./ ,, Rozwijanie zdań i przeliczanie wyrazów"- zabawa dydaktyczna. Dziecko siedzi na dywanie i ma przed sobą dowolne liczmany 6/7 / patyczki, guziczki itp./. Rodzic mówi: Policz wyrazy w zdaniu: Warszawa to stolica. Połóżcie tyle liczmanów, np. klocków, ile jest w nim wyrazów. Rodzic jeszcze raz mówi zdanie mocno akcentując każdy wyraz.Dziecko układa liczmany i pokazuje na palcach ile ich ułożyło. Następnie rodzic prosi, aby dziecko ułożyło zdanie z wyrazem Warszawa. Wspólnie możecie to zdanie rozwijać. Za każdym razem dzieci przeliczają liczbę wyrazów w zdaniach i pokazują ją na palcach.

5./Nazwę naszej stolicy zapisujemy takim wyrazem:


- Podziel wyraz Warszawa na sylaby klaszcząc w dłonie:
War--- sza---wa

- Podziel wyraz na głoski:
w--a--r--sz--a--w--a

- Proszę , by rodzice przygotowali na osobnych karteczkach każdą literkę, jaka występuje w wyrazie Warszawa a następnie, aby polecili dzieciom ułożenie z tych literek nazwy naszej stolicy według wzoru.

 
 6./ Posłuchajcie legendy Wandy Chotomskiej o powstaniu Warszawy.
Następnie opowiedzcie tę legendę przy pomocy ilustracji umieszczonych poniżej.

„Wars i Sawa" W. Chotomska



Dawno, bardzo dawno temu, nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars. 

Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zarzucić sieci, usłyszał piosenkę:

Siedem fal mnie strzeże

i siedem błyskawic.

Kto się ich nie lęka,

niech się tutaj zjawi.

Piosenkę śpiewała dziewczyna. Głos miała tak piękny, słodki i dźwięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili:
– Nie boję się niczego! – zawołał. 
Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszliwa burza.
– Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice.

– Porwę twoje sieci na strzępy! – ryczał wicher.

– Zatopimy łódź! – groziły fale.

Ale Wars płynął tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić.

Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: pół rybę – pół dziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. 
I nagle... zmieniła się w piękną dziewczynę.
– Na imię mam Sawa – powiedziała. 
– Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta.

A potem było jak w bajce:

Żyli długo i szczęśliwie

dzielny Wars i piękna Sawa.

Rosło miasto nad Wisłą –

dzielna, piękna Warszawa.

Fale płyną jak dawniej...

Wiatr powtarza piosenkę.

Jaki herb ma Warszawa?

– Syrenkę!














 7./ Warszawa tak jak inne miasta ma swój herb / znaczek, który odróżnia ją od innych miast /. Tak on wygląda:
HERB WARSZAWY









Opowiedz, co widzisz na obrazku?
Co jest herbem Warszawy?  









 8./ Poniżej umieściłam dla Ciebie linki do puzzli online ,, Warszawska Syrenka". Spróbuj ułożyć puzzle.




 9./A teraz czas na pokolorowanie syrenki. Zapraszam Was na stronę kolorowanek online. Link do tej strony znajduje się poniżej.


  

10./ Na zakończenie dzisiejszego spotkania posłuchajcie piosenki, która opowiada o najciekawszych miejscach Warszawy. Spróbujcie stworzyć do niej ciekawy akompaniament.

Pozdrawiam Was serdecznie!
Dalej dzisiejsze zajęcia poprowadzi pani Asia.
Przypominam rodzicom o wpisywaniu komentarzy do bloga.
Pa!Pa!Pa!

5 komentarzy:

  1. Świetny temat, Maksiu już pyta, kiedy odwiedzimy stolicę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super temat. Patrycja z Alankiem

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry od Dagny 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozdrawiamy Edyta z Oskarkiem

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Maksiu, Alanku, Dagusiu i Oskarku. Brakuje mi jeszcze Krystianka. A co u niego?
    Czekam na następne komentarze.
    Życzę Nam Wszystkim zdrowia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

poniedziałek, 22 czerwca 2020 ,,Wakacyjne podróżowanie"

poniedziałek, 22 czerwca 2020  Tematyka tygodnia: ,, Do widzenia, przedszkole" Temat dnia: ,,Wakacyjne podróżowanie" ...