Temat dnia: ,, Warszawa"- 4 godziny
/zajęcia poranne/
Zajęcia poranne - 4 godziny
1./ Poznawanie przyrody i świata- 1 godz.
- Poznanie położenia Warszawy na mapie Polski;
- Umiejscawianie Warszawy w odpowiednim miejscu na mapie;
- Poznanie najciekawszych zakątków naszej stolicy;
2./ Edukacja językowa- 1,5 godz.
- Praca z tekstem w. Chotomskiej ,, Wars i Sawa"; słuchanie uważne tekstu;
- Opowiadanie treści legendy przy pomocy historyjki obrazkowej;
- Udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu ;
- Wypowiedzi dowolne dzieci na temat tekstu ;
- Wyodrębnianie wyrazów w zdaniach / analiza słuchowa/;
- Dzielenie wyrazu WARSZAWA na sylaby i głoski;
- Układanie wyrazu WARSZAWA z liter według wzoru.
3./ Edukacja matematyczna- 0,5 godz.
- Przeliczanie usłyszanych wyrazów w zdaniu i układanie liczmanów;
- Wskazywanie takiej samej ilości na palcach.
4./ Muzyka- 0,5 godz.
- Słuchanie piosenki ,, Piosenka o Warszawie";
- Tworzenie akompaniamentu do melodii piosenki.;
5./ Plastyka- 0,5 godz.
- Zamalowywanie pól obrazka online- kolorowanka online ,, Syrenka";
- Układanie online puzzli ,, Warszawska Syrenka"
Witam Was!
Miło Was widzieć.
Zaczynamy dzisiejsze spotkanie.
1./ Pora na poranne ćwiczenia. Przebieramy się w strój gimnastyczny. Naśladujcie ćwiczenia zawarte w filmie wykorzystując przedmioty, które na pewno macie w domu.
Po skończonych ćwiczeniach przypominam o konieczności umycia dokładnie rąk.
2./Wczoraj poznaliśmy drugą stolicę Polski - Kraków. Dzisiaj płyniemy rzeką Wisłą w górę, w stronę morza i napotykamy ogromne miasto, które obecnie jest stolicą Polski- Warszawę.
Na mapie umieszczonej poniżej pokaż najdłuższą rzekę Polski i podaj jej nazwę.Spróbuj wskazać, która kropeczka oznacza położenie Warszawy.
3./ Zabieram Cię teraz na krótką podróż po Warszawie.
Posłuchaj piosenki o Warszawie i obejrzyj krótki film o naszej stolicy.
Następnie porozmawiaj z rodzicem o Warszawie. Co ci się w naszej stolicy podobało? Czy chciałbyś pojechać na prawdziwą wycieczkę do Warszawy?
4./ ,, Rozwijanie zdań i przeliczanie wyrazów"- zabawa dydaktyczna. Dziecko siedzi na dywanie i ma przed sobą dowolne liczmany 6/7 / patyczki, guziczki itp./. Rodzic mówi: Policz wyrazy w zdaniu: Warszawa to stolica. Połóżcie tyle liczmanów, np. klocków, ile jest w nim wyrazów. Rodzic jeszcze raz mówi zdanie mocno akcentując każdy wyraz.Dziecko układa liczmany i pokazuje na palcach ile ich ułożyło. Następnie rodzic prosi, aby dziecko ułożyło zdanie z wyrazem Warszawa. Wspólnie możecie to zdanie rozwijać. Za każdym razem dzieci przeliczają liczbę wyrazów w zdaniach i pokazują ją na palcach.
5./Nazwę naszej stolicy zapisujemy takim wyrazem:
- Podziel wyraz Warszawa na sylaby klaszcząc w dłonie:
War--- sza---wa
- Podziel wyraz na głoski:
w--a--r--sz--a--w--a
- Proszę , by rodzice przygotowali na osobnych karteczkach każdą literkę, jaka występuje w wyrazie Warszawa a następnie, aby polecili dzieciom ułożenie z tych literek nazwy naszej stolicy według wzoru.
6./ Posłuchajcie legendy Wandy Chotomskiej o powstaniu Warszawy.
Następnie opowiedzcie tę legendę przy pomocy ilustracji umieszczonych poniżej.
„Wars i Sawa" W. Chotomska
Dawno,
bardzo dawno temu, nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars.
Któregoś dnia, gdy
szedł nad rzekę, by zarzucić sieci, usłyszał piosenkę:
Siedem fal
mnie strzeże
i siedem błyskawic.
Kto się ich
nie lęka,
niech się
tutaj zjawi.
Piosenkę śpiewała
dziewczyna. Głos miała tak piękny, słodki i dźwięczny, że Wars nie zawahał się
ani chwili:
– Nie boję
się niczego! – zawołał.
Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od
brzegu, rozpętała się straszliwa burza.
–
Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice.
– Porwę
twoje sieci na strzępy! – ryczał wicher.
– Zatopimy łódź!
– groziły fale.
Ale Wars płynął
tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić.
Kiedy był już
na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: pół rybę – pół dziewczynę.
Była to syrena. Zdziwił się
Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz.
I nagle...
zmieniła się w piękną dziewczynę.
– Na imię
mam Sawa – powiedziała.
– Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta.
A potem było
jak w bajce:
Żyli długo i
szczęśliwie
dzielny Wars
i piękna Sawa.
Rosło miasto
nad Wisłą –
dzielna, piękna
Warszawa.
Fale płyną
jak dawniej...
Wiatr
powtarza piosenkę.
– Jaki herb ma
Warszawa?
– Syrenkę!
7./ Warszawa tak jak inne miasta ma swój herb / znaczek, który odróżnia ją od innych miast /. Tak on wygląda:
HERB WARSZAWY |
Opowiedz, co widzisz na obrazku?
Co jest herbem Warszawy?
8./ Poniżej umieściłam dla Ciebie linki do puzzli online ,, Warszawska Syrenka". Spróbuj ułożyć puzzle.
9./A teraz czas na pokolorowanie syrenki. Zapraszam Was na stronę kolorowanek online. Link do tej strony znajduje się poniżej.
10./ Na zakończenie dzisiejszego spotkania posłuchajcie piosenki, która opowiada o najciekawszych miejscach Warszawy. Spróbujcie stworzyć do niej ciekawy akompaniament.
Pozdrawiam Was serdecznie!
Dalej dzisiejsze zajęcia poprowadzi pani Asia.
Przypominam rodzicom o wpisywaniu komentarzy do bloga.
Pa!Pa!Pa!
Świetny temat, Maksiu już pyta, kiedy odwiedzimy stolicę.
OdpowiedzUsuńSuper temat. Patrycja z Alankiem
OdpowiedzUsuńDzień dobry od Dagny 🙂
OdpowiedzUsuńPozdrawiamy Edyta z Oskarkiem
OdpowiedzUsuńDziękuję Maksiu, Alanku, Dagusiu i Oskarku. Brakuje mi jeszcze Krystianka. A co u niego?
OdpowiedzUsuńCzekam na następne komentarze.
Życzę Nam Wszystkim zdrowia.
Pozdrawiam.