wtorek, 5 maja 2020

wtorek, 5 maja 2020 ,, Godło, flaga, hymn"- 8 godzin

wtorek, 5 maja 2020 

Tematyka tygodnia: ,, Kto Ty jesteś?"

Temat dnia: ,, Godło, flaga, hymn"- 8 godzin

Wszyscy są. Witam Was! Zaczynamy! Już czas!
Jestem Ja, jesteś Ty: raz, dwa, trzy.



1. Zabawy ruchowe - 1 godz.
- ćwiczenia do treści wierszyka;
-  zabawa muzyczno- ruchowa ,, Flaga biało- czerwona"
- zabawa ruchowo- muzyczna ,,Znam tę melodię"
- zabawa ruchowa ,,Orły" 
2. Ćwiczenia gimnastyczne- 0,5 godz.
- gimnastyka poranna- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
3. Czynności higieniczne- 0,5 godz.
- utrwalenie zasad dokładnego, częstego mycia rąk mydłem i wodą w oparciu o instrukcję zawartą w piosence
4. Edukacja matematyczna- 1 godz.
- przeliczanie elementów w zbiorze,
- określanie liczebności zbioru
- próby dopasowania cyfry do ilości elementów
-  zabawa dydaktyczna ,, Gdzie?"- określanie położenia elementów w przestrzeni : na, pod, obok, pomiędzy, w, przed. pod, itp. 
5. Poznawanie przyrody i świata- 1 godz. 
- rozpoznawanie konturów Polski,
- poznanie symboli narodowych Polski
- zapoznanie z zasadami zachowania się wobec symboli narodowych, zwł. szacunku do flagi, godła, hymnu / postawa na baczność/ 
6. Edukacja językowa- 2 godz.
-  wypowiedzi na temat filmu ,, Symbole narodowe"
- opowiadanie historyjki obrazkowej o powstaniu polski
- udzielanie odpowiedzi na pytania
- rozwiązywanie zagadek o symbolach narodowych
- analiza i synteza sylabowa i głoskowa wyrazów
- czytanie całościowe wyrazu POLSKA
- układanie wyrazu POLSKA z liter według wzoru
7. Muzyka- 1 godz. 
- nauka śpiewania pierwszej zwrotki hymnu państwowego w odpowiedniej postawie
- nauka piosenki ,, Jestem Polakiem"  
8. Plastyka- 1 godz.
- wykonanie pracy plastycznej: obrysowywanie elementów, wycinanie, oklejanie, dorysowywanie, układanie według wzoru sylwetki orła, przyklejanie elementów.


1./ Zapraszam Was do zaśpiewania  piosenki na powitanie. Śpiewając pokazujcie, tak jak robiliśmy to w przedszkolu.

Wszyscy są. / rozkładamy ręce na boki/
Witam Was! / ukłon/
Zaczynamy! Już czas!/ pokazujemy na rękę, jakbyśmy wskazywali zegarek/
Jestem Ja, / wskazujemy na siebie/
jesteś Ty: / wskazujemy na rodzica/
raz, dwa, trzy./ liczymy i pokazujemy na paluszkach/
Zaczynamy! Już czas!/ pokazujemy na rękę, jakbyśmy wskazywali zegarek/

















2./ Posłuchaj wierszyka kilkakrotnie.Spróbuj nauczyć się wiersza na pamięć.Recytując wykonuj odpowiednie ruchy zgodnie z treścią wiersza.

Nóżka lewa, nóżka prawa
Sport dla zdrowia ważna sprawa
Obie nóżki do kółeczka
Umiem skakać jak piłeczka
Ręce w górę, w przód i w bok
Teraz zrobimy przysiad i skok
Wszyscy wznosimy ręce do góry
Tak jak po niebie wędrują chmury.


Obejrzyj ćwiczenia gimnastyczne na filmie i spróbuj  z rodzicem wykonać te ćwiczenia. Przypominam o założeniu odpowiedniego stroju do ćwiczeń. Powodzenia!


















3./ Po ćwiczeniach obowiązkowo co należy zrobić?
Oczywiście umyć dokładnie ręce i przebrać się. 
W tym tygodniu ćwiczymy mycie rąk zgodnie ze wskazówkami zawartymi w piosence. Obejrzyjcie teledysk, poćwiczcie na sucho prawidłowe mycie rąk oczywiście ze śpiewem na ustach. 
Potem zapraszam Was do łazienki i myjemy ręce dokładnie mydłem i wodą.




















 4./ Co to jest?






















- To nasz kraj- POLSKA
Tak wygląda Polska na mapie.
- Jak nazywają się mieszkańcy Polski?
- Oczywiście Polacy.

- Czym jest dla nas Polska?
- Macie rację, to nasza ojczyzna.



Popatrz na kontury różnych państw. Wybierz kontury Polski.



 
 

5./ Nasza ojczyzna nazywa się POLSKA. Ułóż z literek nazwę naszego kraju według wzoru pod napisem. 
Rodziców poproszę o przygotowanie 6 karteczek, na których należy napisać drukowane literki i proszę polecić dziecku, by z nich ułożyło napis według wzoru. 
Proszę, by dziecko 
- podzieliło wyraz na sylaby / klaszcząc/: Pol---ska
- przegłoskowało wyraz Polska: P--o--l--s--k--a















 
6./ Każdy kraj ma swoje symbole  narodowe.

 Obejrzyj uważnie film o polskich symbolach narodowych.

 Następnie wykonaj polecenia umieszczone poniżej.

 

A./ Na podstawie obejrzanego filmu i ilustracji poniżej umieszczonych opowiedz  legendę o powstaniu Polski .







 B./ Wymień symbole narodowe Polski. 

- Proszę, by rodzic pokazywał dziecku ilustracje, a dziecko mówiło jaki to symbol Polski / hymn, flaga, godło/;

- Rodzic dzieli wyrazy na sylaby: fla---ga; go---dło; hymn a dziecko wskazuje na obrazku wymieniony symbol narodowy. Następuje zmiana, dziecko dzieli wyraz na sylaby a  rodzic wskazuje ilustracje.

 HYMN




 FLAGA

GODŁO



















































































 7./ Posłuchaj pierwszej zwrotki hymnu państwowego Polski. Naucz się śpiewać tę zwrotkę.

- Czy wiesz jak nazywa się nasz hymn państwowy?
- Nazywa się ,, Mazurek Dąbrowskiego"

 - Czy wiesz jak należy zachowywać się podczas śpiewania lub słuchania hymnu państwowego?
- Hymn państwowy śpiewa się w pozycji stojącej, na baczność. Nie wolno wygłupiać się podczas słuchania, czy śpiewania hymnu państwowego. 

- Dlaczego?
- Ponieważ wszystkim symbolom narodowym jakimi są flaga, godło i hymn należy się szczególny szacunek.






 8./ Posłuchajcie zagadek i spróbujcie je rozwiązać.


Na czerwonej tarczy,
widnieje biały orzeł w koronie.
Kto tego symbolu nie zna,
niech ze wstydu zaraz spłonie
.(godło)

Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie,
a na niej biel jest i czerwień.
(flaga)

Zwie się Mazurek Dąbrowskiego,
choć Wybicki jest autorem.
Pieśnią jest państwa polskiego,
Polski trzecim jest symbolem.
(hymn)


9./Zabawa muzyczno – ruchowa „Flaga biało – czerwona”. Proszę, by rodzic przygotował dla dziecka dwie kartki: białą i czerwoną oraz dowolną muzykę.

Podczas muzyki dziecko porusza się rytmicznie po pokoju trzymając
w rękach kartki w kolorze białym i czerwonym.
Na przerwę w muzyce dziecko samodzielnie układają flagę w powietrzu lub na ziemi.


10./Policz elementy w zbiorze. 
Proszę, by dla tych dzieci które znają cyferki rodzic przygotował  cyfry na karteczkach.
Dopasuj cyferkę do ilości obrazków.

























 11./ Zabawa ruchowo – muzyczna „Znam tę melodię”. Potrzebne będą dwa nagrania: dowolnej melodii oraz hymnu państwowego.

Dzieci tańczą w rytmie tanecznej muzyki.
Po usłyszeniu melodii hymnu narodowego stają na baczność.


12./ Propozycja pracy plastycznej.

1 praca- Dzieci obrysowują swoje rączki na białej kartce: jedna ze złożonymi palcami i dwie z rozłożonymi paluszkami. Dzieci z pomocą rodzica wycinają narysowane rączki i układają z nich orzełka na czerwonej kartce, tak jak na rysunku.Wycinamy też kółeczko- główkę oraz z żółtej kartki trójkącik- dzióbek i koronę. Doklejamy wszystkie elementy do czerwonej kartki. Gotowe!



 2 praca- Potrzebujemy rolkę po papierze toaletowym, którą oklejamy białą kartką. Obrysowujemy na białej kartce rączki dziecka z rozłożonymi palcami i wycinamy je. Na oklejonej rolce dorysowujemy oczy i dziób orła. Z żółtej kartki wycinamy pasek w ząbki i oklejamy nim rolkę- to będzie korona. Wycinamy też nóżki i przyklejamy je na dole rolki.Wszystkie elementy doklejamy do czerwonej kartki.



13./ Zabawa ruchowa „Orły”
Dzieci biegają po sali przy muzyce, naśladując lot orła. Na hasło: „Orły lądują”i zatrzymanie muzyki kucają na podłodze i opuszczają ręce.

 14./ Zabawa dydaktyczna „Gdzie?”.
Dziecko wybiera jedną zabawkę i wykonuje polecenie  rodzica, stosując się do określeń położenia w przestrzeni: „na”, „w”, „obok”, „między”, np.: „Posadź misia na krzesełku”, „Połóż lalkę obok pajaca” itp.



15./Posłuchaj piosenki ,, Jestem Polakiem". Naucz się śpiewać refren piosenki. W trakcie śpiewania zwrotek piosenki pobawcie się w jazdę pociągiem po pokoju, a w trakcie refrenu machajcie biało czerwonymi karteczkami lub chustami.




Pora zakończyć nasze dzisiejsze spotkanie.

Spotkamy się jutro rano.

Życzę Wam miłego popołudnia.

Pozdrawiam! Pa!





2 komentarze:

poniedziałek, 22 czerwca 2020 ,,Wakacyjne podróżowanie"

poniedziałek, 22 czerwca 2020  Tematyka tygodnia: ,, Do widzenia, przedszkole" Temat dnia: ,,Wakacyjne podróżowanie" ...