Tematyka tygodnia: ,, Kto Ty jesteś?"
Temat dnia: ,, Godło, flaga, hymn"- 8 godzin
Wszyscy są. Witam Was! Zaczynamy! Już czas!
Jestem Ja, jesteś Ty: raz, dwa, trzy.
1. Zabawy ruchowe - 1 godz.
- ćwiczenia do treści wierszyka;
- zabawa muzyczno- ruchowa ,, Flaga biało- czerwona"
- zabawa ruchowo- muzyczna ,,Znam tę melodię"
- zabawa ruchowa ,,Orły"
2. Ćwiczenia gimnastyczne- 0,5 godz.
- gimnastyka poranna- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
3. Czynności higieniczne- 0,5 godz.
- utrwalenie zasad dokładnego, częstego mycia rąk mydłem i wodą w oparciu o instrukcję zawartą w piosence
4. Edukacja matematyczna- 1 godz.
- przeliczanie elementów w zbiorze,
- określanie liczebności zbioru
- próby dopasowania cyfry do ilości elementów
- zabawa dydaktyczna ,, Gdzie?"- określanie położenia elementów w przestrzeni : na, pod, obok, pomiędzy, w, przed. pod, itp.
5. Poznawanie przyrody i świata- 1 godz.
- rozpoznawanie konturów Polski,
- poznanie symboli narodowych Polski
- zapoznanie z zasadami zachowania się wobec symboli narodowych, zwł. szacunku do flagi, godła, hymnu / postawa na baczność/
6. Edukacja językowa- 2 godz.
- wypowiedzi na temat filmu ,, Symbole narodowe"
- opowiadanie historyjki obrazkowej o powstaniu polski
- udzielanie odpowiedzi na pytania
- rozwiązywanie zagadek o symbolach narodowych
- analiza i synteza sylabowa i głoskowa wyrazów
- czytanie całościowe wyrazu POLSKA
- układanie wyrazu POLSKA z liter według wzoru
7. Muzyka- 1 godz.
- nauka śpiewania pierwszej zwrotki hymnu państwowego w odpowiedniej postawie
- nauka piosenki ,, Jestem Polakiem"
8. Plastyka- 1 godz.
- wykonanie pracy plastycznej: obrysowywanie elementów, wycinanie, oklejanie, dorysowywanie, układanie według wzoru sylwetki orła, przyklejanie elementów.
1./ Zapraszam Was do zaśpiewania piosenki na powitanie. Śpiewając pokazujcie, tak jak robiliśmy to w przedszkolu.
Wszyscy są. / rozkładamy ręce na boki/
Witam Was! / ukłon/
Zaczynamy! Już czas!/ pokazujemy na rękę, jakbyśmy wskazywali zegarek/
Jestem Ja, / wskazujemy na siebie/
jesteś Ty: / wskazujemy na rodzica/
raz, dwa, trzy./ liczymy i pokazujemy na paluszkach/
Zaczynamy! Już czas!/ pokazujemy na rękę, jakbyśmy wskazywali zegarek/
2./ Posłuchaj wierszyka kilkakrotnie.Spróbuj nauczyć się wiersza na pamięć.Recytując wykonuj odpowiednie ruchy zgodnie z treścią wiersza.
Nóżka lewa, nóżka prawa
Sport dla zdrowia ważna sprawa
Obie nóżki do kółeczka
Umiem skakać jak piłeczka
Ręce w górę, w przód i w bok
Teraz zrobimy przysiad i skok
Wszyscy wznosimy ręce do góry
Tak jak po niebie wędrują chmury.
Obejrzyj ćwiczenia gimnastyczne na filmie i spróbuj z rodzicem wykonać te ćwiczenia. Przypominam o założeniu odpowiedniego stroju do ćwiczeń. Powodzenia!
3./ Po ćwiczeniach obowiązkowo co należy zrobić?
Oczywiście umyć dokładnie ręce i przebrać się.
W tym tygodniu ćwiczymy mycie rąk zgodnie ze wskazówkami zawartymi w piosence. Obejrzyjcie teledysk, poćwiczcie na sucho prawidłowe mycie rąk oczywiście ze śpiewem na ustach.
Potem zapraszam Was do łazienki i myjemy ręce dokładnie mydłem i wodą.
4./ Co to jest?
- To nasz kraj- POLSKA
Tak wygląda Polska na mapie.
- Jak nazywają się mieszkańcy Polski?
- Oczywiście Polacy.
- Czym jest dla nas Polska?
- Macie rację, to nasza ojczyzna.
Popatrz na kontury różnych państw. Wybierz kontury Polski.
Rodziców poproszę o przygotowanie 6 karteczek, na których należy napisać drukowane literki i proszę polecić dziecku, by z nich ułożyło napis według wzoru.
Proszę, by dziecko
- podzieliło wyraz na sylaby / klaszcząc/: Pol---ska
- przegłoskowało wyraz Polska: P--o--l--s--k--a
6./ Każdy kraj ma swoje symbole narodowe.
Obejrzyj uważnie film o polskich symbolach narodowych.
Następnie wykonaj polecenia umieszczone poniżej.
A./ Na podstawie obejrzanego filmu i ilustracji poniżej umieszczonych opowiedz legendę o powstaniu Polski .
B./ Wymień symbole narodowe Polski.
- Proszę, by rodzic pokazywał dziecku ilustracje, a dziecko mówiło jaki to symbol Polski / hymn, flaga, godło/;
- Rodzic dzieli wyrazy na sylaby: fla---ga; go---dło; hymn a dziecko wskazuje na obrazku wymieniony symbol narodowy. Następuje zmiana, dziecko dzieli wyraz na sylaby a rodzic wskazuje ilustracje.
HYMN |
FLAGA |
GODŁO |
7./ Posłuchaj pierwszej zwrotki hymnu państwowego Polski. Naucz się śpiewać tę zwrotkę.
- Czy wiesz jak nazywa się nasz hymn państwowy?
- Nazywa się ,, Mazurek Dąbrowskiego"
- Czy wiesz jak należy zachowywać się podczas śpiewania lub słuchania hymnu państwowego?
- Hymn państwowy śpiewa się w pozycji stojącej, na baczność. Nie wolno wygłupiać się podczas słuchania, czy śpiewania hymnu państwowego.
- Dlaczego?
- Ponieważ wszystkim symbolom narodowym jakimi są flaga, godło i hymn należy się szczególny szacunek.
8./ Posłuchajcie zagadek i spróbujcie je rozwiązać.
Na czerwonej tarczy,
widnieje biały orzeł w koronie.
Kto tego symbolu nie zna,
niech ze wstydu zaraz spłonie.(godło)
Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie,
a na niej biel jest i czerwień. (flaga)
Zwie się Mazurek Dąbrowskiego,
choć Wybicki jest autorem.
Pieśnią jest państwa polskiego,
Polski trzecim jest symbolem. (hymn)
9./Zabawa muzyczno – ruchowa „Flaga biało – czerwona”. Proszę, by rodzic przygotował dla dziecka dwie kartki: białą i czerwoną oraz dowolną muzykę.
Podczas muzyki dziecko porusza się rytmicznie po pokoju trzymając
w rękach kartki w kolorze białym i czerwonym.
Na przerwę w muzyce dziecko samodzielnie układają flagę w powietrzu lub na ziemi.
10./Policz elementy w zbiorze.
Proszę, by dla tych dzieci które znają cyferki rodzic przygotował cyfry na karteczkach.
Dopasuj cyferkę do ilości obrazków.
11./ Zabawa ruchowo – muzyczna „Znam tę melodię”. Potrzebne będą dwa nagrania: dowolnej melodii oraz hymnu państwowego.
Dzieci tańczą w rytmie tanecznej muzyki.
Po usłyszeniu melodii hymnu narodowego stają na baczność.
12./ Propozycja pracy plastycznej.
1 praca- Dzieci obrysowują swoje rączki na białej kartce: jedna ze złożonymi palcami i dwie z rozłożonymi paluszkami. Dzieci z pomocą rodzica wycinają narysowane rączki i układają z nich orzełka na czerwonej kartce, tak jak na rysunku.Wycinamy też kółeczko- główkę oraz z żółtej kartki trójkącik- dzióbek i koronę. Doklejamy wszystkie elementy do czerwonej kartki. Gotowe!
2 praca- Potrzebujemy rolkę po papierze toaletowym, którą oklejamy białą kartką. Obrysowujemy na białej kartce rączki dziecka z rozłożonymi palcami i wycinamy je. Na oklejonej rolce dorysowujemy oczy i dziób orła. Z żółtej kartki wycinamy pasek w ząbki i oklejamy nim rolkę- to będzie korona. Wycinamy też nóżki i przyklejamy je na dole rolki.Wszystkie elementy doklejamy do czerwonej kartki.
13./ Zabawa ruchowa „Orły”
Dzieci biegają po sali przy muzyce,
naśladując lot orła. Na hasło: „Orły lądują”i zatrzymanie muzyki kucają na podłodze
i opuszczają ręce.
14./ Zabawa dydaktyczna „Gdzie?”.
Dziecko wybiera jedną zabawkę
i wykonuje polecenie rodzica, stosując się do określeń położenia w
przestrzeni: „na”, „w”, „obok”, „między”, np.: „Posadź misia na krzesełku”, „Połóż
lalkę obok pajaca” itp.
Pora zakończyć nasze dzisiejsze spotkanie.
Spotkamy się jutro rano.
Życzę Wam miłego popołudnia.
Pozdrawiam! Pa!
Bawimy się super Edyta i Oskarek G.
OdpowiedzUsuńPozdrawiamy z Alankiem :)
OdpowiedzUsuń